Skit å pannkaka
Då Erik är under pågående utveckling av diabetes 2 vill jag bara en sak : låt oss vänja oss hur vi kommer hjälpa och stötta . All närings läro får jag reda på nästa vecka vi har 10% att kunna styra det så han slipper insulinet.  Tänk er honom med insulin pump eller insulin penna … kommer ju bli en hel del ambulans turer då …. Att han utvecklar detta är Pga hans fetma som läkarna uttrycker sig komplicerat fetma . När läkare är oroliga hur vi kommer kunna behandla honom då är det bara att verkställa det som sägs . Men som sagt vi har 10% till att förhindra detta men det ser inte på långa vägar att det kan ske .  Värdet som har legat på gränsen har stigit t övre gränsen dvs över 12 på icke fastande prover ( han måste ha i sig sin eplipsi medicin på morgon och då brukar han alltid dricka så vi tar aldrig prover på morgonen )  så med detta lilla info vill nån hjälpa till gör det genom respektera honom och kom hit och gå en promenad dra ut han på äventyr där han rör sig mkt utan att han ens tänker på det.  Kom hit överhuvudtaget och bara finns för honom sitt inte och läs detta å tänk oj borde kanske åka dit . Kom hit ! Ring bara före så vi vet att du/ ni kommer över 😜.  Så hur går då fokus min egna hälsa och körkortet åt fanders ett tag till måste tydligen lära mig mer om diabetes och kost som kan minska det höga värderna mm.  På återseende säger jag bara jag kommer ägna min tid till läkar samtal , gymmet och klassens mini 4 H gård och ge fan å va så överdrivit social. Att  jag inte hör av mig är ju inget som jag anser är viktigt längre då det är de som känner av att behöva vår hjälp fast det inte händer nåt tillbaks så bryr jag mig inte längre att va så förbannad trevlig .  Jag finns där jag behövs och det räcker gott!  Jag har ingen energi till allt som alla är vana vid att få dvs jag hör inte av mig som jag brukar men för den saken innerbär inte det att jag inte bryr mig om de vi umgås med. Men jag orkar inte jag finns men ändå inte jag måste prioritera detta ett litet tag i alla fall fram t 29 augusti då vi vet om vi lyckats med kosten att dra ner värderna…🙏🏽.  Jag har inte krigat i 12 år för att få honom å så kan han slitas bort Pga fetma och Eplipsi… 
(null)